Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  چه برند هايي ثبت مي شوند؟ چه برند هايي ثبت مي شوند؟

خدمات ثبتی محمد

چه برند هايي ثبت مي شوند؟

چه برند هايي ثبت مي شوند؟

ثبت برند امروزه به يك اولويت تبديل شده است زيرا برند دارايي قدرتمندي است كه مي تواند ارزش زيادي براي كسب و كار به همراه داشته باشد. برند هويت يك محصول يا خدمت است و اگر به خوبي محافظت نشود زمينه سو استفاده و سرقت اين دارايي را فراهم كرده است.

اما چرا برخي از برند ها يا علامت هاي تجاري ثبت نمي شوند؟ در اصل ثبت برند بدون رعايت برخي از فاكتورها و يا شرايط عملا غير ممكن است. برندها اهميت زيادي دارند تا جايي كه براي ثبت برند بين المللي نيز بسياري از كسب و كارها اقدام مي كنند. به همين جهت بايد قبل از هر اقدامي براي ثبت علامت تجاري يا همان برند اطمينان حاصل شود كه نماد، لوگو و يا تصوير انتخاب شده به عنوان برند سازمان يا فرد قابليت ثبت را دارد.

در زير به مهم ترين دلايلي كه عدم توجه به آن مانع ثبت برند مي شود را با هم مرور مي كنيم:

·        از علامت ارگان ها و يا سازمان هاي دولتي مانند هلال احمر بدون مجوز در برند استفاده مي شود

·        از پرچم ايران و يا هر كشور ديگري در تصوير برند استفاده مي شود. براي ثبت برند نبايد از هيچ نوع پرچمي بدون مجوز در برند استفاده شود.

·        براي ثبت برند از كلمات و يا عبارت هايي كه به مقامات رسمي كشورها منتسب است استفاده شده است.

·        تصوير در نظر گرفته شده با منافع عمومي يا عفت جامعه در تضاد است.

·        از واژه هاي عام در عنوان برند استفاده شده است. به ياد داشته باشيد كه بر خلاف تصور عموم براي ثبت برند نمي توانيد از عباراتي مانند كتاب، رايانه، چراغ و غيره كه واژه عمومي تلقي مي شوند در برند استفاده كنيد.

·        همچنين براي ثبت علامت تجاري نمي توانيد از واژه هاي توصيف كننده در تصوير استفاده كرده باشيد. از اين دست واژه ها مي توان به واژه هايي مثل تميز، تيز، خوشمزه و غيره نام برد.

·        استفاده از علائم گمراه كننده نيز اجازه ثبت برند را خواهد گرفت. مثلا براي ثبت برند شيريني از تصاوير ظروف استفاده شده باشد و يا براي يك منطقه جغرافيايي ديگر از تصوير منطقه جغرافيايي خاصي استفاده شده باشد.

·        از ديگر مواردي كه عدم توجه به آن باعث عدم ثبت برند مي شود استفاده از تصوير و يا حروفي است كه با عرف جامعه، نظم عمومي و يا اخلاق و فرهنگ جامعه منافات داشته باشد و در واقع باعث نقض موازين و هنجارهاي پذيرفته شده در جامعه باشد.

·        از مهم ترين دلايلي كه مانع ثبت برند مي شود استفاده از برندهايي است كه متعلق به شركت ها و يا ارگان هاي ديگر باشد و قبلا مالكيت و دارايي آن توسط ديگر سازمان ها اخذ شده باشد. در واقع اين برند مربوط به يك شركت ديگر باشد. در نظر داشته باشيد كه به هيچ عنوان اجازه نداريد برند شركت يا فرد ديگري را به نام خود ثبت كنيد خواه اين فرد يا شركت داخلي باشد خواه خارجي.

·        تصوير با برند انتخاب شده به شدت و يا به شكل بسيار زيادي به برند هاي ديگر شباهت دارد. حتي اگر برند انتخابي شما دقيقا برند شركت ديگري نباشد اما باعث سو برداشت مشتريان شود و يا گمراه كننده باشد و باعث فريب مشتري شود و به شدت يا به صورت نزديكي به برند ديگري شبيه باشد، مانع ثبت برند خواهد شد.

براي اطمينان از امكان ثبت برند توصيه مي شود ابتدا اقدام به استعلام برند كرده و سپس براي ثبت برند اقدام كنيد. در فرايند استعلام برند به شما اين اطمينان داشته مي شود كه مي توانيد براي ثبت برند يا ثبت علامت تجاري مورد نظر خودتان اقدام كنيد.

 

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/9/23 ساعت: ۱۳ توسط:sabtsherkat20 :